FAQ 33 k implementácii projektu
Do projektu budeme mať zapojených interných zamestnancov, ktorí sa budú podieľať na tvorbe pracovných listov. Radi by sme vedeli, či je možné uzavrieť s danými zamestnancami Dohodu o vykonaní práce, alebo je túto prácu nutné vykonávať v rámci svojho úväzku na škole za predpokladu rozšírenia pracovnej náplne. Pokiaľ by bolo nutné iba rozšíriť pracovnú náplň, radi by sme vedeli, akým spôsobom sa budú počítať oprávnené mzdy na zamestnanca. Zároveň s tým by sme sa radi spýtali - pokiaľ budeme realizovať projekt systémom zálohových platieb a zamestnanci by mali pracovať na projekte na rozšírení pracovnej náplne v rámci svojho úväzku, akým spôsobom tieto oprávnené náklady má škola evidovať? (budú v páske ako odmena?, zamestnancom nebudú uhrádzané? budú prevádzané z projektového účtu na mzdový?)
Sú viaceré možnosti ako môžete postupovať. S daným zamestnancom môžete uzavrieť dohodu o vykonaní práce (maximálne 350 hodín do roka) alebo dohodu o pracovnej činnosti (maximálne 10 hodín do týždňa). Ďalšou z možností je uzavrieť so zamestnancami dodatok k pracovnej zmluve (rozšírenie pracovnej náplni) a zároveň je možnosť zvýšiť plat formou príplatku, príp. odmeny a podobne. V prípade dohôd sa celá suma z dohody môže stať oprávnenou v rámci projektu (záleží od celkového nastavenia projektu, limitov a podobne), ale v prípade dodatkov k pracovnej zmluve je výpočet nasledovný: počet hodín odpracovaných na projekte * (oprávnená časť celkovej ceny práce / celkový počet hodín v mesiaci). To znamená, že nemusí byť celé navýšenie prefinancované cez projekt. V zmysle aktuálnej príručky je odporúčané, aby alikvótna časť mzdy bola prevedená z projektového účtu na účet prijímateľa najneskôr nasledujúci mesiac po mesiaci kedy bola mzda vyplatená zamestnancovi. Zamestnanec nedostane nič navyše - celá mzda ktorú dostane pôjde naraz z účtu prijímateľa, z ktorého sa hradia mzdy.