FAQ 19 k implementácii projektu
Je možné meniť harmonogram projektu, napr. posunúť realizáciu niektorých opatrení o 6 mesiacov?
Každú zmenu projektu, ako aj zmenu harmonogramu projektu, je potrebné posudzovať v kontexte dopadov na výsledky, výstupy, indikátory a aktivity projektu a rozpočtu projektu v súlade s Príručkou pre prijímateľa a projektového partnera (kapitola 12), t.j. či ide o podstatnú zmenu, nepodstatnú zmenu alebo sledovanú zmenu.
V prípade míľnikov platí ustanovenie bodu 4.5 prílohy 1 projektovej zmluvy (ponuky na poskytnutie grantu), v zmysle ktorého:
- 4.5.1 Prijímateľ je povinný realizovať Projekt v súlade s Míľnikmi identifikovanými v Žiadosti o projekt.
- 4.5.2 Správca programu je oprávnený považovať za nečinnosť Prijímateľa aj situáciu, ak v rámci Projektu nebol dosiahnutý Míľnik identifikovaný v Žiadosti o projekt ako zásadný, a to ani do troch mesiacov od plánovaného ukončenia jeho realizácie.
- 4.5.3. Ak nastane stav podľa predchádzajúceho bodu, Správca programu poskytne Prijímateľovi primeranú lehotu na odstránenie tohto stavu. Ak daný stav nie je v stanovenej lehote odstránený, Projekt bude ukončený a Prijímateľ bude povinný vrátiť celý alebo časť dovtedy poskytnutého Projektového grantu.
Preto závisí, že o akú míľnik sa jedná a odporúčame, aby bola akúkoľvek zmena projektu odkonzultovaná so Správcom programu formou žiadosti o zmenu projektu, ktorá tvorí prílohu 4 Príručky pre prijímateľa a projektového partnera, je potrebné predložiť v prípade, ak ide o podstatnú aj nepodstatnú zmenu projektu. Prijímateľ by mal predložiť všetky relevantné informácie vrátane podrobného popisu zmeny a zdôvodnenia požadovanej zmeny. Správca programu bude posudzovať žiadosti o zmenu projektu individuálne v kontexte schválenej žiadosti o projekt a uzatvorenej projektovej zmluvy.