FAQ 1 k implementácii projektu
Ako zabezpečiť dodržanie podmienok popísané v Manuáli pre komunikáciu a dizajn, ak ide napríklad o vystavenú faktúru dodávateľom, resp. zmluvu alebo objednávku, ak to softvér neumožňuje?
Manuál pre komunikáciu a dizajn definuje požiadavky pre komunikačné nástroje, ktoré je prijímateľ povinný využívať na zabezpečenie publicity projektu ako sú logá, slogany, webové stránky, sociálne médiá, fotografie a audiovizuálne materiály, publikácie, podujatia, spravodajstvo, tlačové správy, zdieľanie informácií.
Spôsob označovania účtovných dokladov (faktúry, zmluvy, objednávky a pod.) je definovaný v Príručke pre prijímateľa a projektového partnera v časti 14.1, pričom sa vyžaduje nasledovné:
Na účtovných dokladoch musí byť uvedený text, z ktorého bude jednoznačne identifikovateľné, že:
- výdavok sa viaže na realizáciu projektu podporeného z projektového grantu. Odporúča sa uvádzať text: „Výdavok súvisí s projektom <číslo projektu> financovaným z Grantov EHP/Nórska a štátneho rozpočtu SR“ (Dôležité je uviesť správny finančný mechanizmus, ktorý projekt spolufinancuje, t.j. Granty EHP alebo Granty Nórska),
- v prípade, ak si prijímateľ alebo partner nenárokuje celú sumu účtovného dokladu na preplatenie z projektového grantu alebo ak dodávateľ/zhotoviteľ toto na účtovnom doklade neuviedol, je prijímateľ povinný nepozmeniteľným spôsobomdopísať informáciu o týchto skutočnostiach na účtovný doklad vrátane sumy nárokovanej z projektového grantu.
Nepozmeniteľný spôsob môže byť aj dodatočné označenie účtovného dokladu napr. formou:
- vlastnoručne perom,
- samolepiaceho štítku s uvedením odporúčaného textu „Výdavok súvisí s projektom <číslo projektu> financovaným z Grantov EHP/Nórska a štátneho rozpočtu SR“,
- pečiatky vyhotovenej pre projekt s uvedením odporúčaného textu „Výdavok súvisí s projektom <číslo projektu> financovaným z Grantov EHP/Nórska a štátneho rozpočtu SR“, je možné doplniť napr. logo príslušného finančného mechanizmu a symbol štátneho znaku, príp. iné (napr. skrátený názov projektu).