hlavná stránka
ikona InstagramInstagram | ikona FacebookFacebook | ikona hľadaťVyhľadávanie | iconEnglish

Výberové konanie na pozíciu riaditeľa Slovenského banského múzea

28.11.2025
Aktualizované dňa 28.11.2025:

Dňa 25. novembra 2025 v dopoludňajších hodinách sa uskutočnilo výberové konanie na obsadenie funkcie riaditeľa Slovenského banského múzea so sídlom v Banskej Štiavnici. Výberového konania
sa zúčastnili dvaja pozvaní uchádzači. Výberové konanie uskutočňovala výberová komisia v zložení:

Predseda: JUDr. Marek Chovan, PhD., generálny tajomník služobného úradu, Ministerstvo životného prostredia Slovenskej republiky.

Členovia: JUDr. Jakub Kubáň, generálnyriaditeľ sekcie vnútornej správy a verejného obstarávania, Ministerstvo životného prostredia Slovenskej republiky,

Ing. Hana Kopiarová, poverená riaditeľka odboru verejného obstarávania, sekcia vnútornej správy a verejného obstarávania, Ministerstvo životného prostredia Slovenskej republiky,

Mgr. Peter Meliš, riaditeľ osobného úradu, Ministerstvo životného prostredia Slovenskej republiky,

Alena Burkoňová, člen výberovej komisie určený zástupcami zamestnancov, Slovenské banské múzeum so sídlom v Banskej Štiavnici.

Výberové konanie pozostávalo z 3 častí:
1. prezentácia koncepcie rozvoja a riadenia uchádzačom,
2. overenie odborných znalostí uchádzača potrebných na výkon obsadzovanej funkcie,
3. overenie schopností a vlastností uchádzača potrebných na výkon obsadzovanej funkcie (osobnej motivácie, osobnej integrity a interpersonálnych zručností).
Hodnotenie pre jednotlivé časti výberového konania bolo stanovené nasledovne:
1. časť maximálne 150 bodov a minimálne 90 bodov,
2. časť maximálne 100 bodov a minimálne 55 bodov,
3. časť celkovo maximálne 150 bodov a minimálne celkovo 95 bodov, pričom bola stanovená
aj minimálna hranica potrebná na úspešnosť v jednotlivých oblastiach, samostatne pre osobnú integritu, osobnú motiváciu aj interpersonálne zručnosti.

Na to, aby uchádzač uspel vo výberovom konaní a mohol byť zaradený do celkového záverečného poradia, musel dosiahnuť aspoň 60% z celkového možného počtu bodov, t. j. 240 bodov zo 400 bodov a zároveň musel dosiahnuť v jednotlivých častiach výberového konania aspoň minimálnu stanovenú hranicu počtu bodov.

Výberová komisia odporučila ministrovi životného prostredia Slovenskej republiky na základe výsledku výberového konania vymenovať do funkcie riaditeľa Slovenského banského múzea
so sídlom v Banskej Štiavnici úspešného a vybraného uchádzača: Ing. Patríciu Valuchovú


 

Ministerstvo životného prostredia Slovenskej republiky ako zriaďovateľ príspevkovej organizácie Slovenské banské múzeum so sídlom v Banskej Štiavnici vyhlasuje v zmysle zákona č. 552/2003 Z. z. o výkone práce vo verejnom záujme v znení neskorších predpisov výberové konanie na obsadenie funkcie
riaditeľa Slovenského banského múzea

Slovenské banské múzeum je špecializovanou organizáciou, ktorá cieľavedome zhromažďuje, vedecky a odborne spracováva, využíva a sprístupňuje hmotné dokumenty so vzťahom ku komplexnej dokumentácii vývoja baníctva, príbuzných banských odborov, geológie, ochrany nerastov, vývoja banských miest
a oblastí na Slovensku, osobitne Banskej Štiavnice.
Náplň práce:

riaditeľ Slovenského banského múzea (ďalej len ,,SBM“) plní úlohy v oblasti Koordinácie a riadenia prípravy a spracúvania koncepčných a metodických materiálov v oblasti výskumu, obnovy, ochrany, evidencie a prezentovania pamiatok a pamiatkových území, najmä:

  1. Riadi, organizuje a kontroluje SBM a za zverené úseky činnosti a za ich riadenie zodpovedá ministrovi životného prostredia Slovenskej republiky.
  2. Vypracováva plán činnosti na príslušné obdobie v súlade s požiadavkami MŽP SR a zodpovedá za jeho plnenie.
  3. Rozhoduje o využití finančných prostriedkov na zabezpečenie činnosti SBM v rámci schváleného rozpočtu.
  4. Zabezpečuje finančné prostriedky pre múzeum aj z mimorozpočtových zdrojov rezortu, a to formou predkladanie projektov na rôzne inštitúcie a výzvy z domáceho a zahraničného prostredia.
  5. V spolupráci so samosprávou Mesta Banská Štiavnica podáva vedeniu ministerstva ročné správy o stave stavebnej obnovy a údržby objektov múzea zapísaných na listinu kultúrneho dedičstva UNESCO.
  6. Plní úlohy štatutára SBM (riadi pracovnoprávne, mzdové a sociálne vzťahy zamestnancov SBM, vydáva organizačný poriadok, pracovný poriadok, rokovacie poriadky, vnútorné organizačné a riadiace predpisy, určuje organizačnú štruktúru organizácie.
  7. Zodpovedá za správu majetku SBM.
  8. Zabezpečuje činnosť vyplývajúcu z členstva v slovenských i medzinárodných muzeálnych a odborných ustanovizniach, pokiaľ táto priamo súvisí s hlavnými aktivitami a postavením SBM.
  9. Zabezpečuje kontakt SBM s verejnosťou prostredníctvom hromadných informačných prostriedkov, zodpovedá za obsah a rozsah informácii vyplývajúcich z vecnej náplne činnosti múzea, zabezpečuje prezentáciu aktivít SBM v SR i v zahraničí.
  10. Požadované kvalifikačné predpoklady:
    - vysokoškolské vzdelanie II. stupňa s technickým zameraním, história, ekonómia, manažment.

Špecifické kritériá a požiadavky na uchádzačov:

Iné kritériá:

- povinnosť spĺňať podmienky ústavného zákona č. 357/2004 Z. z. o ochrane verejného záujmu pri výkone funkcií verejných funkcionárov.
Od úspešného vybraného uchádzača sa bude požadovať overenie bezúhonnosti prostredníctvom výpisu z registra trestov.

Nástupný plat:
od 2 500,00 EUR v závislosti od skúseností vybraného uchádzača

Zoznam požadovaných dokladov:


Prihlasovanie sa do výberového konania:
Žiadosť o zaradenie do výberového konania spolu s požadovanými dokladmi môžu uchádzači podať do 12. novembra 2025 buď

  1. v listinnej podobe na adresu: Ministerstvo životného prostredia Slovenskej republiky, osobný úrad, Nám. Ľ. Štúra 1, 812 35 Bratislava s označením na obálke (VK 7/2025/R-SBM a ,,NEOTVÁRAŤ")
  2. v elektronickej podobe na 
    (maximálna kapacita odoslanej správy je 10MB)


Rozhodujúcim je dátum podania na poštovej pečiatke alebo dátum podania v podateľni Ministerstva životného prostredia SR. Uchádzači, ktorí zašlú prihlášky po stanovenom termíne, nebudú do výberového konania zaradení. Žiadosť o zaradenie do výberového konania a ostatné požadované dokumenty podané v elektronickej podobe doručí uchádzač aj v listinnej podobe najneskôr v deň výberového konania pred jeho začatím.

Informácie o priebehu výberového konania:

Výberové konanie sa skladá z nasledujúcich častí:

  1. prezentácie koncepcie rozvoja a riadenia uchádzačom,
  2. overenia odborných vedomostí uchádzača potrebných na výkon obsadzovanej funkcie,
  3. overenia osobnej motivácie, osobnej integrity a interpersonálnych zručností uchádzača potrebných na výkon obsadzovanej funkcie.

Jednotlivé časti výberového konania sa overujú v rámci osobného pohovoru s uchádzačom. Na to, aby uchádzač vyhovel vo výberovom konaní a mohol byť zaradený do celkového konečného poradia, musí dosiahnuť aspoň 60 % z celkového možného počtu 400 bodov a zároveň musí dosiahnuť aspoň minimálnu hranicu počtu bodov v jednotlivých častiach výberového konania.

Predpokladaný termín uskutočnenia výberového konania:
december 2025

Kontaktná osoba:
Mgr. Jozef Balázsik, ,
tel.: +421259562369

V Bratislave, dňa 31. októbra 2025


Tomáš Taraba
podpredseda vlády a minister
životného prostredia SR