Výberové konanie na obsadenie pozície riaditeľa Správy Národného parku Veľká Fatra so sídlom v Martine
V dňoch 28. a 29. septembra 2022 sa uskutočnilo výberové konanie na pozíciu riaditeľa Správy Národného parku Veľká Fatra so sídlom v Martine.
Na výberové konanie boli pozvaní štyria uchádzači:
- Ing. Eduard Apfel
- Ing. Ján Kicko, PhD.
- Mgr. Peter Vantara
- Ing. Juraj Vysoký
Výberová komisia mala 7 členov:
- Ing. arch. Branislav Kaliský, generálny riaditeľ kancelárie ministra, Ministerstvo životného prostredia Slovenskej republiky
- Mgr. Juraj Smatana, štátny tajomník I., Ministerstvo životného prostredia Slovenskej republiky
- Mgr. Michal Kiča, štátny tajomník II., Ministerstvo životného prostredia Slovenskej republiky
- JUDr. Emil Hubinák, poradca ministra životného prostredia Slovenskej republiky, Ministerstvo životného prostredia Slovenskej republiky
- Ing. Matej Dobšovič, poverený vykonávaním funkcie riaditeľa odboru riadenia národných parkov, Ministerstvo životného prostredia Slovenskej republiky
- JUDr. Michal Mertiňák, riaditeľ kancelárie generálneho tajomníka služobného úradu, Ministerstvo životného prostredia Slovenskej republiky
- Ing. Július Schestág, člen výberovej komisie určený zástupcami zamestnancov Správy Národného parku Veľká Fatra so sídlom v Martine
Prvá časť výberového konania sa uskutočnila 28. septembra 2022 formou osobných pohovorov s uchádzačmi. V rámci 20 minút dostal každý z uchádzačov 5 otázok určených na overenie ich odborných vedomostí týkajúcich sa relevantnej legislatívy zverejnenej v rámci oznámenia o vyhlásení predmetného výberového konania. Podmienkou pre postup do druhej časti výberového konania bolo potrebné získanie najmenej 60 % maximálneho možného počtu bodov, teda najmenej 84 bodov.
Kritériám prvej časti výberového konania vyhoveli nasledujúci uchádzači:
- Ing. Eduard Apfel
- Mgr. Peter Vantara
- Ing. Juraj Vysoký
Druhá časť výberového konania sa uskutočnila dňa 29. septembra 2022 po 08.30h a prebiehala formou verejného vypočutia.
V rámci druhej časti (verejného vypočutia) sa hodnotila koncepcia uchádzača, ako aj jeho motivácia pre obsadzovanú pozíciu, interpersonálne zručnosti a reprezentatívna komunikácia. Na to, aby uchádzač uspel v druhej časti musel získať najmenej 60% z maximálneho počtu bodov, ktoré možno získať v druhej časti výberového konania, t.j. 189 bodov. Na to, aby bol uchádzač úspešný a vyhovel v rámci výberového konania, musel získať najmenej 60% z maximálneho počtu bodov za prvú a druhú časť, ktoré môže výberová komisia udeliť po odrátaní bodov za hodnotenie osobnej integrity, t.j. 273 bodov.
Výberová komisia zhodnotila výsledky z výberového konania a na základe súčtu dosiahnutých bodov určila poradie úspešných uchádzačov nasledovne:
- Ing. Eduard Apfel
- Mgr. Peter Vantara
- Ing. Juraj Vysoký, PhD.
Výberová komisia odporučila ministrovi životného prostredia Slovenskej republiky vymenovať do pozície riaditeľa Správy Národného parku Veľká Fatra so sídlom v Martine Ing. Eduarda Apfela.
Zápisnica z výberového konania
Uchádzači, ktorí dali súhlas so zverejnením koncepcie rozvoja a riadenia po uskutočnení výberového konania:
- Ing. Eduard Apfel
- Mgr. Peter Vantara
- Ing. Juraj Vysoký
Výberové konanie na obsadenie pozície riaditeľa Správy Národného parku Veľká Fatra so sídlom v Martine sa uskutoční v dňoch 28. septembra 2022 a 29. septembra 2022. Výberové konanie bude v súlade s platným Rokovacím poriadkom rozdelené do dvoch častí. V rámci prvej časti výberového konania, ktorá sa uskutoční dňa 28. septembra 2022, výberová komisia overuje odborné znalosti uchádzačov. Úspešní uchádzači z prvej časti postupujú do druhej časti výberového konania, ktorá sa uskutoční dňa 29. septembra 2022 formou verejného vypočutia. Verejné vypočutie bude vysielané naživo cez Facebook Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky a verejnosť bude mať možnosť klásť uchádzačom otázky. Otázky môže verejnosť klásť priamo v rámci živého prenosu na Facebooku alebo tiež v rámci aplikácie sli.do pod # 3204904 (link:https://app.sli.do/event/cry85BvfFZ9tykx9DT16eq ). Verejné vypočutie sa začne 29. septembra 2022 po 08.30h. Prosíme verejnosť, aby svoje otázky zamerala predovšetkým na koncepciu rozvoja a riadenia Správy Národného parku a motiváciu uchádzačov. V rámci druhej časti výberového konania bude výberová komisia hodnotiť koncepciu rozvoja a riadenia Správy Národného parku, motiváciu uchádzačov, ich interpersonálne zručnosti a osobnú integritu.
Informácie týkajúce sa spracúvania a ochrany osobných údajov (PDF, 0,3MB)
Dňa 05.septembra 2022 sa v priestoroch Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky uskutočnilo otváranie prihlášok uchádzačov výberového konania na obsadenie pozície riaditeľa Správy Národného parku Veľká Fatra so sídlom v Martine. Výberová komisia preskúmala doručené prihlášky spolu s ďalšími predloženými požadovanými dokumentami. Výberová komisia na základe vyhodnotenia splnenia kvalifikačných predpokladov a špecifických kritérií a požiadaviek uvedených v Oznámení o vyhlásení predmetného výberového konania podľa § 5 ods. 3 zákona č. 552/2003 Z.z. o výkone práce vo verejnom záujme v znení neskorších predpisov konštatuje, že do predmetného výberového konania sa prihlásili štyria uchádzači a všetci štyria prihlásení uchádzači budú pozvaní na výberové konanie.
Uchádzači, ktorí dali súhlas so zverejnením životopisov:
- Ing. Eduard Apfel – životopis (pdf, 26 kB)
- Ing. Ján Kicko, PhD. – životopis (pdf, 18 kB)
- Mgr. Peter Vantara – životopis (pdf, 75 kB)
- Ing. Juraj Vysoký – životopis (pdf, 223 kB)
Uchádzači, ktorí dali súhlas so zverejnením koncepcie rozvoja a riadenia pred uskutočnením výberového konania:
- Ing. Eduard Apfel – koncepcia (225 kB)
- Mgr. Peter Vantara – koncepcia (pdf, 181 kB)
Ministerstvo životného prostredia Slovenskej republiky ako zriaďovateľ príspevkovej organizácie Správy Národného parku Veľká Fatra so sídlom v Martine vyhlasuje v zmysle zákona č. 552/2003 Z. z. o výkone práce vo verejnom záujme v znení neskorších predpisov výberové konanie na obsadenie pozície
riaditeľa Správy Národného parku Veľká Fatra.
Náplň práce:
Najnáročnejšia činnosť podľa katalógu pracovných činností s prevahou duševnej práce pri výkone práce vo verejnom záujme:
22.10.05 Tvorba stratégií, prognóz a koncepcií v oblasti ochrany prírodya krajiny s celoštátnym dosahom a medzinárodným dosahom.
Popis pracovných činností:
- Zabezpečuje výkon činnosti Správy Národného parku Veľká Fatra (ďalej len „Správy“) v súlade s jej štatútom, všeobecne záväznými právnymi predpismi a vytvára pre jej činnosť vhodné podmienky.
- Riadi a koordinuje činnosť Správy vo vzťahu k zamestnancom Správy, ukladá zamestnancom úlohy, kontroluje ich činnosť.
- Zastupuje Správu navonok vo vzťahu k tretím subjektom.
- Zodpovedá za prípravu a plnenie plánu hlavných úloh Správy.
- Zodpovedá za správne, efektívne, účelové a hospodárne vynaloženie rozpočtových a mimorozpočtových finančných prostriedkov Správy. Zodpovedá za majetok a zmluvné záväzky Správy
- Plní úlohy stanovené Ministerstvom životného prostredia Slovenskej republiky.
Požadované kvalifikačné predpoklady:
vysokoškolské vzdelanie II. stupňa.
Špecifické kritériá a požiadavky na uchádzačov:
- odborná prax aspoň 4 roky (v oblasti ochrany prírody a krajiny alebo v oblasti lesníctva) alebo riadiaca prax aspoň 4 roky,
- znalosť o postavení, činnosti a úlohách Správy Národného parku Veľká Fatra,
- osobná integrita, bezúhonnosť, organizačné a riadiace schopnosti, dôveryhodnosť, rozvinuté interpersonálne zručnosti,
- všeobecná znalosť:
- zákona č. 543/2002 Z. z. o ochrane prírody a krajiny v znení neskorších predpisov
- zákona č. 326/2005 Z. z. o lesoch v znení neskorších predpisov
- zákona č. 274/2009 Z. z. o poľovníctve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov
- zákona č. 311/2001 Z. z. Zákonník práce v znení neskorších predpisov,
- zákona č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní v znení neskorších predpisov.
Iné kritériá:
povinnosť spĺňať podmienky zákona č. 357/2004 Z. z. o ochrane verejného záujmu pri výkone funkcií verejných funkcionárov. Od úspešného uchádzača sa bude požadovať overenie bezúhonnosti prostredníctvom výpisu z registra trestov.
Nástupný plat:
od 2 300,00 EUR v závislosti od skúseností vybraného uchádzača
Zoznam požadovaných dokladov
- žiadosť o zaradenie do výberového konania,
- profesijný štruktúrovaný životopis v slovenskom jazyku s podrobným rozpisom odbornej praxe, respektíve riadiacej praxe,
- motivačný list,
- písomná koncepcia rozvoja a riadenia Správy Národného parku Veľká Fatra (odporúčame v rozsahu najviac 5 strán A4),
- kópia diplomu, osvedčujúceho požadované kvalifikačné predpoklady,
- čestné vyhlásenie (vzor súhrnného čestného vyhlásenia (docx, 13 kB))
- o bezúhonnosti,
- o pravdivosti všetkých predkladaných údajov a podkladov,
- c.o spôsobilosti na právne úkony v plnom rozsahu,
- o požadovanej dĺžke odbornej praxe alebo o požadovanej dĺžke riadiacej praxe.
- súhlas so spracovávaním svojich osobných údajov (pdf, 135 kB) za účelom zverejnenia profesijného štruktúrovaného životopisu a vypracovaného návrhu koncepcie v súlade s ustanoveniami zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov
Prihlasovanie sa do výberového konania
Žiadosť o zaradenie do výberového konania spolu s požadovanými dokladmi môžu uchádzači podať do 22. augusta 2022 buď
- v listinnej podobe na adresu: Ministerstvo životného prostredia Slovenskej republiky, osobný úrad, Nám. Ľ. Štúra 1, 812 35 Bratislava s označením na obálke (VK - riaditeľ Správy Národného parku Veľká Fatra a ,,NEOTVÁRAŤ")
- v elektronickej podobe na (maximálna kapacita odoslanej správy je 10MB)
Rozhodujúcim je dátum podania na poštovej pečiatke alebo dátum podania v podateľni Ministerstva životného prostredia SR. Uchádzači, ktorí zašlú prihlášky po stanovenom termíne, nebudú do výberového konania zaradení. Žiadosť o zaradenie do výberového konania a ostatné požadované dokumenty podané v elektronickej podobe doručí uchádzač aj v listinnej podobe najneskôr v deň výberového konania pred jeho začatím.
Informácie o priebehu výberového konania
Postup pri výberovom konaní určuje rokovací poriadok (pdf, 585 kB), ktorý je prílohou k rozhodnutiu ministra životného prostredia Slovenskej republiky z 11. apríla 2022 č. 23/2022 -1.12. Výberové konanie má dve časti. Prvú časť tvorí neverejný pohovor s členmi výberovej komisie, na ktorej sa overujú najmä odborné vedomosti uchádzačov potrebné na výkon obsadzovanej funkcie a osobná integrita uchádzačov.
Uchádzači, ktorí v rámci prvej časti uspejú a získajú dostatočný počet bodov, postupujú do druhej časti výberového konania. Presné podmienky úspešnosti budú uchádzačom oznámené v deň realizácie výberového konania.
Druhou časťou výberového konania je pohovor s členmi výberovej komisie s účasťou verejnosti a je vysielaná naživo prostredníctvom internetu. Uchádzači v rámci nej prezentujú svoju koncepciu rozvoja a riadenia, odpovedajú na otázky výberovej komisie najmä k predloženej koncepcii a ich osobnej motivácii, pre ktorú sa uchádzajú o danú funkciu. Otázky uchádzačom môže klásť aj zúčastnená verejnosť.
V prípade nepriaznivej epidemickej situácie sa môže prvá aj druhá časť výberového konania uskutočniť on-line prostredníctvom aplikácie MS Teams.
Predpokladaný termín uskutočnenia výberového konania:
september 2022
Kontaktná osoba:
JUDr. Tatiana Bartošiová, tatiana.bartosiova@enviro.gov.sk,
tel: +421 2 5956 2369